Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

Usborne: Játékos szorzótábla

2016. június 06. - palinta77

 

img_5563.jpgVan egy titkos könyv-rejtekhelyem, ahová -legalábbis szeptemberig- eldugtam P elől a közelmúlt egyik szerzeményét a Játékos szorzótáblát

Kénytelen voltam így dönteni, mert nemrég megesett, hogy önállósította magát, és egyedül kezdett bele az olvasásba. Most is arra eszméltem, hogy hosszú percek óta csendben kuporog, időnként magában motyog, hümmög. Majd ahogy fennhangon összefoglalta véleményét ("a szorzás szuper") tudtam, hogy bajban vagyunk. Mindez alapesetben roppantul örömteli hír, ha nem első osztályba járna, ahol még az összeadás-kivonás a sláger. Igaz, hogy már csak pár napig lesz ez így, de jó lenne ha a következő tanévet nem úgy kezdené, hogy nyáron hipp-hopp megtanítja magának a szorzótáblát. Alighanem ez történne, hiszen röpke fél óra alatt eljutott odáig, hogy megértette a lényeget, megtanult jópárat, és még a köztük lévő érdekes összefüggéseket is felfedezte (például a 2-es 4-es és az 5-ös 10-es közötti párhuzamot). Utóbbit nyilván a könyv útmutatásai alapján. 

Azóta lapul a könyv a szekrény legmélyebb bugyrában, és várja a szeptemberi iskolakezdést. Legalább lesz minek örülni nyár végén. Titokban azért én elővettem, átlapoztam, tanulmányoztam, kipróbáltam a játékokat. Már csak azért is, hogy lássam, hogyan jutott a gyerekem arra a végeredményre, hogy szorozni csúcsmenő. Miközben én világosan emlékszem a dicstelen, ámde annál intenzívebb hétvégi szorzótáblázásokra másodikos koromból, amikor a számsorok kántálása helyett (a 7-est utáltam a legjobban) legszívesebben az új játszótér körmászókáján csüngtem volna.

A végkövetkeztetésem fájdalmasan örömteli. Egyfelől mennyivel másabb (értsd: könnyebb, érdekesebb) lett volna az életem kilenc évesen, ha a kezem ügyében van a Vereckei Andrea fordításában elkészült gyöngyörű, színes, vicces ábrákkal tarkított, a szorzásokat szerethető témákon keresztül ismertető könyv.  Másfelől roppantul örülök, hogy P számára egy logikusan felépített, jól átgondolt, frappáns ötletekkel, könnyen követhető és megérthető mankókkal ellátott könyv segít a szozások elsajátításában -egészen 12-ig. A kinyitható fülekkel ellátott kiadványoknak alapjáraton is nehéz ellenállni, ha pedig új dolgokat lehet felfedezni érdekes szemszögből vizsgálva, abban a gyerekek verhetetlenek. Úgyhogy miután (sikerrel) megcsináltam a könyv hátuljában lévő nagy szorzópróbát, a részemről boldog nyugalommal hátradőlök, mert jövőre a szorzással tuti nem lesz gondunk.

Csodák persze nincsenek, gyakorlás nélkül nem fog menni, de most őszintén, ki ne venné elő szívesen a szorzást, ha ilyen könyvből teheti?? Mostmár csak azt remélem, hogy P nem fogja addig előásni a titkos helyről.

img_5559.jpg 

Ha tetszett a bejegyzés, ne felejtsd el like-olni a Hintafa Facebook oldalát. Akkor bizosan nem maradsz le a további kalandjainkról sem. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr1008742712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása