Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

80 nap alatt a Föld körül

2017. augusztus 19. - palinta77

img_5879.jpg

Nem könnyű a nagyszülőkkel. Persze csak ami a társasjátékokat illeti. Természetesen ha az unokákról van szó, akkor értük bármit hajlandóak megtenni, de valahogy a szabálytanulással nem tudnak megbarátkozni. Hát jó, akkor kezdjük tényleg az alapoktól. Mondjuk egy Föld körüli utazással

img_5907.jpg

Újabb iello megjelenésű játék került az asztalunkra az előzmények alapján (itt és itt) igencsak izgatott voltam, hogy mivel fognak elkápráztatni bennünket ezúttal. A dobozt kézbe véve már sikerült. Nem is annyira azzal, hogy ki kell csúsztatni a játékot a dobozból, inkább a meseszép grafika és a viktoriánus stílushoz annyira passzoló, de mégis modern stílusú képi világa vett le a lábamról.

img_5890.jpg 

A játék célja, hogy keménykalapunkkal (vagy két fős játék esetén kalapjainkkal) elsőként érjünk célba úgy, hogy 10, vagy annál kevesebb Font legyen nálunk és megszabaduljunk összes pletykakártyánktól.

Egy-egy utazásunk (lépésünk) hosszát annak fényében kell megterveznünk, hogy minden előrehaladás pénzbe kerül. Egy mező 1 font, 2 már 5 Font, 5 lépésért pedig 15 Fontot kell a bankban befizetni (lásd a táblázat). Csakhogy pénzügyi helyzetünk korántsem fényes, hiszen a játék elején mindenki 80 Fonttal indít. Így út közben kell pénz szerezni. 

img_5893.jpg

 

A pénzszerzés egyik legnagyobb bevétellel járó módja az, ha visszalépünk egy piros állomásmezőre. Ekkor annyiszor 10 Font üti a markunkat, ahány mezőt visszafelé megyünk (5 mező esetében ez már 50 Fontot jelent).

 img_5896.jpg

A Font mezők bevétele már szerényebb és lépéskiesést is okoz. Itt 10 Fontot kapunk, vagy adunk (a játék vége felé fontos lehet) érkezésünket követő minden körben, amit a mezőn töltünk. A babérkoszorús fogadásmező már kicsivel ígéretesebb bevételhez juttat. Az érkezésünk utáni körben ha a játékosok közötti sorrendünk egyezik a mezőn látható számmal annyiszor 10 Fontot jövedelmez, ahanyadikok vagyunk. (Ha 3-as számú mezőn állunk, akkor 3x10 Fontot kapunk, de csak abban az esetben, ha a következő körben 3. helyen állunk a játékosok sorában.

Piros a következő körben a harmadik helyen áll, akkor bevételez 30 Fontot img_5902.jpg

Mire menne egy Viktória korabeli utazó segítő nélkül? Talán többre, mint vele. A Passepartout mezőre lépve tényleg a szerencsére bízzuk utazásunkat. A felhúzott kártyák időnként olyan balszerencsés fordulatokat is előidézhetnek, mint tőkénk megfelezése. Boldogabb esetben viszont kaphatunk a banktól, vagy akár a többi játékostól is pénzt.

img_5900.jpg 

A rendőrség mezőn egy kört pihenve tudunk megszabadulni egy-egy pletyka-kártyánktól (ez a londoni visszatérés egyik feltétele). Az együttműködésért még jutalom is jár, megint annyiszor 10 Font, ahanyadik helyen állunk. 

 Némi késlekedésbe kerül, de muszáj a pletykakártyától megszabadulniimg_5906.jpg

Utazásunk előrehaladások és időnként visszalépések sorából áll. Megfűszerezve apró kalandokkal és ha Passepartout éppen kétbalkezeskedik, akkor pénzügyi katasztrófákkal. Dehát magára vessen, aki a szerencsére alapozza sorsát a Föld körül. 

 



Verne történetéből készült játékot elsősorban a társasjátékokkal most ismerkedő, a szabályoktól ódzkodó újoncok asztalán tudom elképzelni. A doboz hátulján található kérdést “Miért ez a legjobb játék kerek e világon?” úgy finomítanám, hogy miért jó efféle egyszerű játékkal indítani? A mi nagyszüleink akkor nyugodtak meg igazán, amikor megmutattam nekik a szabálykönyvet, ami mindössze 4 szellősen szedett oldal és kiderült, hogy a szabálymagyarázat is mindössze pár percet vesz igénybe.

 img_5899.jpg

Végre meglegyintette őket -hacsak egy enyhe fuvallatnyi időre is- a modernebb játékok szele (ezidáig csak gyerekjátékainkba mertek belekóstolni). Most alkalmuk nyílt arra, hogy nehezebb helyzetben a rendelkezésükre álló döntések segítségével megpróbáljanak előnyt kovácsolni. Élvezték lépéseik költségét számítgatni, miközben próbálták elérni a kitűzött célt, vagy éppen újratervezni a következő lépést, ha egy másik játékos keresztülhúzta a számításukat.  A bejegyzés elején említett káprázat helyett most annak örültem, hogy   a nagyszülőket is végre le tudtuk ültetni egy társas mellé, amit még élveztek is.

Játékos tapasztalattal rendelkező társaságok számára túl sok izgalmat, kihívást nem tartogat a 80 nap alatt a Föld körül, de kezdőknek adott esetben érdemes egy próbaútra indulni. Nagyon egyszerű döntésekkel, versengéssel és egy nagy adag szerencsével kell csak megküzdeniük.

img_5882.jpg

  Ha útnak indulnátok, az Okosjátéknál tudod beszerezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr3712727220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása