Játszva minden könnyebb

Hintafa

MemoARRR!

2018. április 20. - palinta77

img_9402.jpg

Szeretem a blogolást, mert alkalmat teremt olyan beszélgetésekre, akár az online térben, akár személyesen, amikből új ötletek fakadnak. Egyik Húsvéti játékunkat is egy ilyen kedves “találkozásnak” köszönhetem. Ha nincs Zsófi (akinek küdök is most gyorsan egy <3-t), akkor talán nem kapom fel a fejem a Compaya legújabb magyarul megjelenő játékára, a MemoARRR! -ra.

img_9409.jpgCarlo Bortolini kisdobozos társasa memóriajáték, egy fontos csavarral, ami épp elég ahhoz, hogy kiemelje sorstársai közül. Tudom, mindenkinek van a polcon legalább háromféle memója. Én sem pörögtem volna rá a játékra, ha nem lenne egy picit más. Annyira, hogy  az újdonság erejével hasson. 

 img_9404.jpg

A játékosok célja, hogy egymáshoz kapcsolódó kártyákat fordítsanak fel. Két kártya akkor kapcsolódik, ha a helyszín (sivatag, őserdő, tenger, lávabarlang), vagy a karakterük (pingvin, rák, rozmár, teknős, polip) megegyezik. A játék kezdetén minden játékos megkukkantja a pálya felé eső oldalán a három középső kártyát.

Ezeket a kártyákat természetesen a többiek nem látják

img_9416.jpg Egy gyors példa, hogy mennyire egyszerű a feladat. A kezdőjátékos felfordít egy kártyát, mondjuk a polip-virág háttérűt. A következő játékos keres egy olyan kártyát, amin a) virág látszódik (a szereplő nem számít), vagy  b) egy olyat, amin a polip szerepel (a háttér lehet sivatag, lávabarlang, őserdő, virágok). Mondjuk, sikerül megtalálnia a polip-sivatag kombót. Mostmár a feladat olyan kártyát találni, amin polip látható az előtérben, vagy a háttérben sivatag. Na, ilyen egyszerű.

Az első lap polip-virág volt

img_9424.jpg

 

Ha valaki téveszt és nem talál rá a megfelelőre, akkor kénytelen középről felhúzni egy vulkánkártyát. Számára ez a játékkör végét jelenti. A többiek addig folytatják a kártyák felfordítását, míg az összes vulkán gazdára talál. Ahhoz kerül a kincskártyát, aki jól emlékezett és/vagy taktikázott, így lemaradt a vulkánokról. 

img_9406.jpg

 

A felfordított kártyákat lefordítjuk és kezdődhet az új forduló, egészen addig, míg az utolsó kincskártyát is kiosztjuk. Ekkor megszámoljuk rubinjainkat akinek a legtöbb van, az győzelmének tudatában hajtogatja össze a zoknikat.

A rubinok különböző variációkban szerepelnek a kártyákon, így számuk egy kicsit a szerencse dolga, de ha a játék elején sorba rendezzük, akkor máris egy újabb taktikai árnyalatot kap a játék. 

A játék első körében ezt a sorozatot hozták össze a játékosok

Imponáló a MemoArrr! ügyes, a kisebbek (6+) számára is könnyen átlátható taktikázási lehetősége (pl. kezdőjátékosként az első kártyával felfedezhetünk egy új, ismeretlen helyszínt). Azzal, hogy minden játékos látta három saját kártyáját, kapunk egy kis biztos talajt a lábunk alá, de a második, harmadik körre könnyen előfordulhat, hogy az ellenfél megfoszt minket ettől. De még ekkor sem kell feltétlenül elszontyolodnunk, ha jól figyeltünk, akkor van esélyünk a visszavágásra.

Az első kártya a polip-virág volt, a nyilak mutatják a folyamatot, a kék téveszt, ő nyeri a vulkánt (a következő játékban ő lesz a kezdőjátékos)

img_9433.jpg

Nekünk nagyon bejött a MemoArrr! egyszerű szabályai, szép kidolgozottsága. Kisdobozos kivitelezése már sok jót ígér az  előttünk álló utazós, kirándulós időszakra. Mivel párok keresése helyett sorozatot kell alkotnunk, a feladat egyáltalán nem megszokott. Az ötlet zavarba ejtően egyszerű, de mégis új, friss fuvallat. Nem lepődtem meg, hogy sokszor előkapjuk.

Játékosok száma: 2-4
Életkor: 6+
Külcsín/Belbecs: érdekes újdonság a megszokott memóriák között
Ára: 2.990,- Ft 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr213849438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.