Játszva minden könnyebb

Hintafa

Sárkányok erdeje

2018. november 16. - palinta77

img_3810ab.jpgKönyv- és a társasjáték-rajongóként a Sárkányok eredjének legelső vonzereje az volt, hogy könnyedén bele tudtuk magunkat képzelni kedvenc történteink titokzatos lényekkel teli fantáziavilágába, A szomjas troll után meg egyenesen kötelezőnek tűnt ez a kirándulás. 

img_3893ab.jpg

De ez csak akkor derült ki, amikor a kártyapaklikból a sárkányok mellett előkerültek goblinok, farkasok, orkok, tűzhangyák akiket a vadászként megpróbálunk begyűjteni. Természetesen a legpazarabb és legnagyobb erőfeszítést igénylő lények érik a legtöbb pontot. A játék győztese is az, aki a legtöbb pontot érő zsákmányt szedte össze.

img_3821ab.jpg

Kaland, kockázat, izgalom és sok-sok újrajátszás vár arra, aki erre a bűvös területre téved. A rövid szabálykönyv is arról árulkodik, hogy hamar beletanulunk a feladatba. De ha valami egyszerű, abból még nem következik, hogy lapos. A különleges lények begyűjtése élményszámba megy. Mire összeszedjük a megfelelő kártya összeállítást, hogy a fegyverekként használt kockadobásaink legyűrjék a kiválasztott lényt, át kell rágnunk magunkat jópár kombináción. Ez pedig némi lázas, időnként kellemesen feszült tervezgetéssel jár. Semmi bonyolultra, pláne átláthatatlanra nem  vállalkozunk, csak jóleső, szerethető agymunka.

Fegyvereink

img_3857ab.jpg
A játékosok saját körükben két akció közül választanak. Felfegyverkeznek: a kezükben lévő (piros hátoldalú) kalandorkártyák mellé húzunk újabbakat. Vagy a hadiösvényre lépve megpróbálunk egy olyan kártyakombinációt összeállítani, amivel sikeres kockadobás után begyűjthetünk győzelmi pontot érő lényeket, illetve felszereléseket. Utóbbiak megkönnyítik a dolgunkat a vadászat során.

 Mindegyik szerzet legyőzése három módon lehetséges

img_3818ab.jpg

Csapással (kard): kijátszott kártyák értéke egyesével növekszik.

Sikeres kardcsapás

img_3825ab.jpg

 Tiprással (csizma): azonos értékű kártyák

Sikertelen tiprás (játékos sérül, elveszíti egy fegyverét)

img_3829ab.jpg 

Sikollyal (visító smiley): egyforma színű kártyákat használunk fel.

Sikeres sikoly

img_3827ab.jpg

Lényeges, hogy egy adott harcmodorhoz tartozó csatában hány kártyát játszunk ki mert a kártyák mennyiségének megfelelő kockával dobhatunk. Utóbbiak viszont csak 1-4-ig számozottak, tehát az, hogy sikollyal legyőzzük a Mérges Ogrét, minimum négy kockával kell (szerencsésen) dobnunk. 

img_3847ab.jpg

Ha a dobott érték megegyezik a választott harcmodorhoz tartozó értékkel, a lény gyűjteményünk része lesz. Amennyiben az eredmény elmarad a kártyán szereplőtől, akkor sérülünk egyet. A felhasznált kártyáinkat visszavehetjük, de egy kártyát kell eldobnunk a kezünkből.

 img_3873ab.jpg

Amikor legyőztük a kék és a narancssárga sárkányt, vagy már másodszorra kevertük meg a kalandor paklit a játék véget ér. Aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze, megnyeri a játékot. 

Nagyon könnyen tanulható és ezzel együtt meglepő mélységeket és változatosságot rejteget a Sárkányerdő. A folyamatos döntéshelyzetek, a követendő taktikánk nagyban függ a lapjárástól. Voltak olyan játszmáink, amikor már a viszonylag korán felbukkantak a sárkányok az ösvényen. Ilyen esetben volt olyan játékos, aki gyorsan megpróbálta begyűjteni a sok győzelmi pontot érő zsákmányt, míg más közben hangyaszorgalommal szedte össze a kevésbé jelentősebb, de egyszerűen befogható “apróságokat”. A szerencse is befolyásolja a döntéseinket, de ha ügyesen szedjük össze a varázseszközöket ez kevésbé számít. 

 img_3832ab.jpg

Elsőre talán kicsi és jelentéktelennek tűnik a játék visszafogott színű dobozával, de minket nagyon megfogott azzal, hogy ennyire a sokarcú, színes és változatos élményt nyújt. Tucatnyi játékkal a hátunk mögött sem untuk meg. A grafikák és a lények mesésen kedvesek, de nem bugyuták. Ár-érték arányban is rendkívül szerencsés, agyalós-okos játék, ami megérdemelten nyerte el az amerikai Mensa-díjat is.

 Váratlan események is befolyásolják a vadászatot

Mivel viszonylag rövid 20-30 perces egy játszma gyorsan jön a visszavágó. A kijátszott kártyák nyomán felhasználható kockák és a kidobott értékek könnyen átlátható összefüggéseivel sokat tanult P is a kockázatvállalásról. Kezdőknek, minimális tapasztalattal rendelkezőknek is nagyon jó választás.  

 

Sárkányos kirándulás tervezéséhez az Okosjátéknál megtaláljátok a hozzávalókat.

Játékosok száma: 2-4
Életkor: (nálunk 7+) a dobozon 8+
Külcsín/Belbecs: igényesen kidolgozott kívül-belül 

Ára: 4.990,- Ft 

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr314373799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.