Múlt kedden röviddel azután, hogy felszálltunk a Tiltott szigetről, a helikopterünket tönkretette a sivatagi vihar. Kénytelenek voltunk kényszerleszállást végrehajtani. Egyetlen esélyünk a menekülésre, ha megtaláljuk az ősi város romjai között az Éghajó alkatrészeit, hogy annak segítségével hagyhassuk el a Tiltott sivatagot.
A víz, amitől a szigeten próbáltunk megszabadulni, most a túlélésünk egyik záloga lett. Matt Leacock játék-trilógiájának második része valamelyest bonyolultabb kihívást tartogat, viszont ez is igazi játékmágnes. A játéktér itt is lapokból áll, de a kalandorok célja, hogy megtalálják a négy alkatrészt (ehhez ki kell ásniuk a sivatagi oldalukat mutató lapkákat), majd a felszállópályára eljutva elmeneküljenek mielőtt elfogyna a víz, vagy mindent beborítana a homok, esetleg végzetes erősségűvé válna a vihar. Jó hír, hogy a sziget és a sivatag szabályrendszere között vannak közös pontok. A sivatagban is változik pálya. Ezúttal nem eltűnik, hanem mozog a játékfelület. Az alkatrészek összegyűjtéséhez nem kártyákat kell gyűjtenünk, hanem a város lapjait felfedeznünk. Míg a szigeten a víztől tört ki a frász, most az ívóvízünkért aggódhatunk
A játék menete egyszerű. Végrehajtotok 4 akciót, majd a homokvihar képében magatokra öltitek a játék szerepét.
Ezekből az akciókból választhattok.
- Élszomszédosan mozoghatunk, kivéve a blokkolt (2 v. több homokjelölő) mezőre.
- Homokot takaríthatunk a saját vagy a szomszédos lapkáról elvehetünk egy akcióért egy homokjelölőt.
- Amennyiben egy sivatag oldalát mutató lapkán állunk, azt az ásás akcióval felfordíthatjuk.
- Ha egy kiásott mezőn alkatrész van, azt magadhoz veheted szintén egy akcióért.
Piros három akciót hajtott végre: takarít, mozog, ás. (Katt a képekre a többiért)
Az akciók után kezd ellenünk dolgozni a játék. A viharmutatónak megfelelő mennyiségű viharkártyát húzunk. A kártyákon látható nyilak mutatják meg, hogy a vihar szeme felé (a tábla üres mezője) melyik irányba mozog a város, a négyzetek pedig azt, hogy mennyi lapkát kell elmozdítanunk.
Elsődleges feladatunk, hogy a városlapkák felfedezésével (felfordításával) ráakadjunk az alkatrészekre. Mindegyikhez két lapka tartozik. Az egyik megmutatja, hogy melyik oszlopban, a másik pedig azt, hogy melyik sorban kell keresni a motyót.
Előkerült a narancssárga elem. A kettő metszéspontjába (sor-oszlop) kell letenni és innen lehet majd megszerezni.
Általában ez a másik rész, ami problémát szokott okozni az elején. Viszont a játékszabály olyan jól és átláthatóan magyarázza és szemlélteti képekkel, hogy hamar összeáll a kép.
Az előttünk álló feladatot nehezíti a viharkártyákból előkerülő 3 ‘Erősödő vihar’ és a 4 ‘Tűző nap’ kártya okozza. Előbbi hatására több viharkártyát húzunk (több területet borít be a homok), míg utóbbinál a csapat vízszintje fog lecsökkenni.
A szigethez hasonlóan Mensa-díjas Tiltott sivatag is az alapdarabjaink közé tartozik. Mondom miért. Piszkosul izgalmas a feladat. A sikeres kivitelezéshez muszáj átgondolni, hogy a kalandorok különleges képességeit, a felszereléskártyákat, a vízkészletet optimális kombinációban használjuk. És ennek ellenére mégsem szívja le az agyadat. Fűt a kalandvágy és ez a fajta üzemanyag a kerettörténetnek köszönhetően rendszeresen újratermeli önmagát. Mert legközelebb akaratlanul is felteszed például azt a kérdést, hogy más szereposztásban is meg tudtam volna nyerni? Esetleg: melyik karakternek lehetett volna jobban kihasználni a képességeit? És tessék, máris érzitek a játékélmény flow-ját.
Ideális kezdőknek, családoknak, sőt még időhiánnyal küszködőknek is. Nem meglepő, hogy a társasjátékklubban ennek a sorozatnak volt a legzajosabb sikere az utóbbi időben. Mármint szó szerint. A félénk, kevésbé domináns gyerekek is (ehhez kellett egy kis felnőtt koordináció) megszólalhattak, a társaik meghallgatták és megvitatták az ötleteiket. Ilyenkor próbálok mindig háttérbe vonulni, még akkor is, ha rosszul döntöttek, mert a következő játékban levonhatják a tanulságot. (És mindig van következő.) A szereplők képességeinek köszönhető előtérbe került a játék egy ritkábban hangsúlyozott adaléka. Minden játékos ugyanolyan fontosnak érezheti magát (gyerekcsoportban ez különösen fontos). Megtanulják, hogy a csapat értékes emberei, akiknek időnként vissza kell húzódniuk és teret adni, hogy a másik is kibontakoztathasson. Pedig "csak" egy játék és ennyi mindenre megtanít.
Előkerült a szürke alkatrész. Ha minden megvan, akkor indulhat a csapat a felszállóhelyről.
Ha kedvet kaptál egy kis együttműködéshez, az Okosjátéknál tudod beszerezni.
Játékosok száma: 1-6
Életkor: dobozon 10+, nálunk 7+
Külcsín/Belbecs: szépen kidolgozott, steampunk jellegű világ/ izgalmas kihívás
Ára: 7.990,- Ft