Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

Iquazú

2018. március 22. - palinta77

img_9002.jpg

A tavaszi szél végre egy újabb Haba családi társasjátékot hozott az Iquazú-t. Kék ég, indiánok, kincsek, vízesés: vágjunk bele! 

img_9006.jpg

A szokásos magas minőségű kiegészítők, gyönyörű grafikájú tábla mellett ismét egy kellemesnek ígérkező történettel rukkoltak elő. Az argentínai Iguazú-vízesésre megtévesztően hasonlító nevű játékban az Inox törzs tagjaiként megpróbáljuk a saját színüknek megfelelő drágaköveinket a vízesés falában az ellenséges Rhuja törzs elől elrejteni. Az ellenséges törzs nyilván csak egy hangulati elem, a lényeg az, hogy minél jobb pozíciókat keressünk saját köveinknek és ezzel jó sok pontot zsebeljünk be.  

A játékmenet pofonegyszerű.  Két dolog közül választhatunk.

1. a.

Eldobunk az oszlop sorszámának megfelelő mennyiségű és a kiválasztott hely színével megegyező kártyát. Ha az első oszlopba szeretnék drágakövet tenni, akkor 1 db kártyától szabadulok meg, ha a másodikba, akkor 2-tól, stb. Az oszlopon belül bárhova helyezhetünk drágakövet, ha van megfelelő színű kártyánk.

1.b.

Húz négy kártyát a húzópakliból. 

2.

Ezután továbbadja a kincses dobozt a következő játékosnak. Ha az éppen aktív játékosnál vannak a vízcseppek, akkor elhelyez az első oszlop felülről számított legelső üres helyén egy vízcseppet. Ezzel szűkítve a betölthető helyek számát. Ezután a következő játékoson a sor. Amikor betelik minden hely az éppen aktuális első sorban, a kör véget ér, és elkezdődik a pontszámítás. 

Az oszlopok alján látható győzelmi pontokat az nyeri meg, akinek az adott oszlopban a legtöbb saját színű köve van. Egyenlőség esetén azé a pont, akinek a legközelebb van az oszlop alján látható gyíkhoz a drágaköve.

A második kör elején jobbra toljuk a táblát, áthelyezünk egy 'vízcsíkot'

img_9029.jpg

Az oszlopok után a sorokat is értékeljük. Minden sor végén látható 5 bónuszlapka, amik eltérő előnyökhöz juttatják a játékosokat. Ezek az adott sorban fölényt szerző játékoshoz kerülnek. Döntetlen esetén az nyeri meg, aki a bónuszlapkához legközelebb tudott helyet szerezni. 

Ezek a bónuszok segítenek a győzelem felé vezető úton. (Balról-jobbra) Győzelmi pontokat kapunk a játék végén, extra lapokat húzunk, újra ránk kerül a sor, joker, 

img_9024.jpg

Ezután a vízesés keretét eltoljuk jobbra, ezzel újabb bónuszsort fedünk fel. Ami eddig a második oszlop volt, mostantól első lesz, és kezdődik újra a kártya eldobás/kincslerakás tánca. 

Az egész kincsrejtés egy jóleső gyorsan megérthető, átlátható játék. Kellemét a látványos, szépen kidolgozott alkatrészek és mozgatható, piszkálható játékmező és a könnyed agyalás nyújtja, amikor eldöntjük, hogy az aktuális körben melyik sorba, oszlopba éri meg letenni a drágaköveinket. Szeretnénk az éppen aktív első oszlopból a kör végén győzelmi ponthoz jutni, netán az öt sor valamelyikéből gyűjtenénk a következő körökben felhasználható bónuszlapkákat?

A játék a 9. körben ér véget

P hamar rájött, hogy érdemes több körre előre terveznie és bónuszokat gyűjtenie. Főleg eleinte, amikor még viszonylag kevesebb pont folyik be az oszlopokból. Ilyenkor jól jön ha a drágább, később “aktiválódó” helyekre befektet (pl. a 4. oszlopba már négy kártya kijátszása szükséges), mert ezek tovább maradnak játékban és több pontot érnek. Ha több játékos verseng ugyanazért a bónuszért szintén jó tervnek tűnik drágább helyeket vásárolni.

Az sem utolsó szempont, hogy a gyorsan átlátható szabályok mellett a stratégiát, a hátrányos helyzet kiküszöbölésére szolgáló utakra (megfelelő bónuszlapkák) könnyen rábukkanhatunk. P-nek már az első játéknál sem kellett különösebb útmutatás, a harmadik körben elkezdhettem izgulni. A végére úgy belehúzott, hogy simán nyert. 

A játék végén ilyen szép lesz a vízesésünk fala

img_9047.jpg

Két játékossal nagyon jól pörög a kincsbiznisz, hárommal már kicsit lassúbb. A dobozon látható 10 éves korhatár viszont egyértelműen nem a feladat bonyolultságának szól, sokkal inkább a játék hosszának. Ami két játékos esetén 30 perc alatt lezajlik, négyen már hosszabb időt vesz igénybe. Egy 8 évesnek talán még hosszú 40-50 percig ülni (nyilván gyerekfüggő). A játékosok között nincs kiélezett versengés, különösebb interakció sem. Talán a játék egyetlen gyengéje, hogy a kerettörténetben ígért ellenséges törzs fenyegetése a játékmenetben nem jelenik meg. Helyette inkább egy érdekes, de nyugis pakolgatásban volt részünk. Nem mintha ezzel bajom lenne. Sőt. A béke, az jó, adják receptre!  

img_9060.jpg

Kellemes pillanatokat szerzett érdekeink és lehetőségeink között meglévő egyensúlyozás. Arra a jófajta, könnyed agyalásra gondoljatok, ami mellé még egy fárasztó hétköznap is szívesen letelepedhettek.

Ha kedvet kaptál a kincsrejtéshez, az Okosjátéknál tudod beszerezni.

Játékosok száma: 2-4

Életkor: dobozon 10+, nálunk 9+
Külcsín/Belbecs: gyönyörű tábla/ érdekes, békés játékmenet
Ára: 12.990,- Ft 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr8213752150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása