Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

Üdvözlet a Mélyben

2018. június 28. - palinta77

img_0885.jpgSokat ígérő cím az Üdvözlet a Mélyben. Minden látszat ellenére nem a testvérösszeveszős, rohanós hétköznapokba kalauzol el, hanem egy szörnyekkel teli tárnába, ahová négy különböző kalandort küldhetnek le a játékosok. Akinek két szörnyet sikerül legyőznie, megnyeri a játékot. 

Kalandoraink különböző életpontokkal rendelkeznek (2,3,4 vagy 5) a többi pontjukat a különböző felszereléseikből nyerik, így összesen mindegyiküknek 11 életpont áll rendelkezésére. 

Kalandoraink

img_0889.jpg

A körök két fázisból állnak. Az első a licit, a második pedig a küzdelem. A licit során a pakliból húzunk egy szörnyet (csak mi látjuk). Eldönthetjük, hogy leküldjük-e a tárnába és akkor a játék második szakaszában a harcba induló játékosnak meg kell majd küzdenie vele, vagy lefordítva magunk elé tesszük. Utóbbi esetben viszont a kalandor felszerelései közül is ki kell egyet vennünk, amit a későbbi harc során már nem használhat fel. Szörnykártya húzása helyett dönthetünk a passzolás mellett is. Ekkor viszont az adott véget ért számunkra. 

Hamarosan ezekkel a szörnyekkel találkozhatunk a Tárnában

img_0884.jpg

Aki utoljára játékban maradt (nem passzolt) az viszi le a Tárnába harcolni a Kalandort. Ha a megmaradt felszerelések nyújtotta segítséggel (pl. a Barbár fáklyája legyőzi a 3-as, vagy annál kisebb erejű szörnyeket, a Harcos szent grálja pedig a páros erejűeket) sikerül kiiktatni a Tárna rémeit, akkor a játékos kap egy sikerkártyát. Ezután új Kalandort választunk és felkészülünk az elkerülhetetlenre. 

A Harcos és felszerelései

img_0891.jpg

Akkor indul be igazán a játék, amikor megismerjük a Kalandorok felszerelésének képességeit és a fenyegető szörnyeket. Nekem okozott némi problémát a Sárkány és a Démon megkülönböztetése, de gyanítom, hogy egyszerűen nem vagyok érzékeny a sárkányok fiziológiájára. Színtévesztők a számok alapján is eligazodhatnak köztük. Akárhogy is ha észben tartjuk, hogy melyik kártyákat küldtük már a tárnába, illetve figyeljük, hogy társaink melyik felszereléseket vették ki az arzenálból, segít eldönteni, hogy megálljunk-e a licitálásban.

A Kalandor kártya alatt látható a Tárna, ide pakoljuk ki -fejjel lefelé- a szörnyeket. A Láthatatlanná Tévő Köpeny egy szörnnyel együtt kikerült a játékból

img_0893.jpg

 

Egy ideje már szerettem volna egy licitálós társast is kipróbálni. Az első alkalmak során még furcsa volt, de mint minden jóhoz és érdekeshez, ehhez is hamar hozzászoktunk. Különösen P-ben támadt fel a hadvezér. Komoly tekintettel és összehúzott szemöldökkel mérlegelte saját és az éppen harcba induló kalandor esélyeit. Próbálta izomból is megoldani, "én leszek a legbátrább" alapon, de hamar kiderült, hogy könnyen a kardjába dől, aki ezt az utat választja. 

Nem sikerült győzni, a jobb oldali játékos sérült egyet

img_0897.jpg

 

Ennek ellenére mégsem szívja le az ember agyát, a harcosonként 6 felszerelés tudományát könnyű áttekinteni és megjegyezni, így hamar pörgőssé váltak kalandjaink a Mélyben. Nem utolsósorban a harcolós téma a legtöbbször feltüzelte a játékkedvet. Bezzeg ha azt mondtam volna, hogy gyertek, játsszunk egy licitálós-taktikázós, emlékezetet próbára tevő játékot! 

 

img_0899.jpg

 

A illusztrációk a sorozat többi tagjától megszokott erős, határozott karaktereket sorakoztatják fel, némi rajzfilmes beütéssel. A lapkákat vastag kartonra nyomtatták, a kártyák is színesek és dekoratívak. Doboza kicsi, egy utazótáskába simán elfér. Méltatlanság lenne otthon hagyni, mert nem csak szórakoztató, de rövid játékideje és egyszerű, könnyen tanítható szabályai miatt is tökéletes nyaralós-utazós társ. Játékosok közötti interakcióra is bőven van alkalom, ha úgy tartja kedvünk, az eldobott fegyverekkel félrevezethetjük a többieket, csak aztán nehogy saját csapdánkba essünk. 

Szörnyek a tárnában, az egyik játékos már sérült, illetve kikerült egy fegyver is a játékból a Harci Kalapács (bízzunk benne, hogy a Tárnába nem jutott le Gólem. Vagy az egyik játékos így állított csapdát a másiknak?)

img_0901.jpg

A játék tematikáját eléggé megdobja a hozzá tartozó kerettörténet. Ez a küzdésen alapuló, kalandoros-szörnyes téma napjaink szuperhősökkel telített miliőjében tökéletes helyen van. Az előttünk álló kihívás feltölti a játékost kellemesen bizsergető feszültséggel, ahogy egyre-másra küldi le a tárnába a hősöket, miközben próbál mindenféle számításokat végezni, emlékezetére hagyatkozni, bízni a szerencsében, netán a többiek reakcióiból kibogarászni, hogy meddig érdemes játékban maradnia.

A jobb oldali játékos egy kis szerencsével legyőzte az összes szörnyet

img_0905.jpg

Ha utaztok, kellő számú Kalandor nélkül el se induljatok, elvégre sosem lehet tudni. Az Okosjátéknál tudjátok őket beszerezni.

Játékosok száma: 2-4
Életkor: 9+ (dobozon 10+)
Külcsín/Belbecs: stílusos rajzok/ taktikus, némileg szerencsefüggő, izgalmas 
Ára: 3.790,- Ft 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr5514077423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása