Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

Johanna Basford: A titkos kert

2015. szeptember 04. - palinta77

f56a6139.jpg

Mióta P is színezős korba lépett azóta figyelem irigykedve. Néha kikönyörögtem (ő pedig nagy kegyesen megengedte), hogy egy-egy kerítést, vagy borzot én is kidíszíthessek, de ez nem volt az igazi. Időnként becsúszott egy-két mandalás színező is, de az idei névnapomon kiderült, hogy ezek csak gyenge pótlékok egy igazán klassz színezőkönyv mellett. Természetesen az akvizíció után fedeztem fel, hogy az utóbbi időben egyre-másra jelentek meg felnőtteknek is szóló kreatív színezők. Ha valaki kevésbé csajos cuccra vágyna, érdemes megnézni ezt, ezt és ezt, na meg ezt.  Amikor belelapoztam Johanna Basford által rajzolt könyvbe, cseppet sem csalódtam. Gyerekkorom legszebb pillanatait idézte fel, amikor hosszú-hosszú ideig önfeledten kombináltam a színeket, és alkottam a magam örömére. 

f56a6132_1.jpg

A Titkos kert című színezőkönyv kilencvensok oldala -amint azt az alcímben is ígéri-, valóban mesébe illő képekkel van tele. Olyannyira, hogy először azt sem tudtam melyiket kezdjem el. Nem nagy meglepetés, hogy a színezőkönyv alapjául F. H. Burnett azonos című klasszikusa szolgált, melynek bájos, titokzatos és varázslatos világa tökéletesen átsejlik a színező lapjain, szinte érezni lehet a kertet belengő illatokat és hallani a bogarak motoszkálását, a madarak csivitjét. A gyönyörű képeket elnézegetve alig vártam, hogy előkapjam a ceruzás dobozt és próbálgathassam, milyen színpárosításokat és új árnyalatokat lehetne előcsalni a cerkákból. Ilyen kellemes problémám ki tudja mióta nem volt. A színezhető képek között van tó, bagoly, páva, titkos ajtók, bogárcsapat, lombházak, tekergő indák, labirintusok, mesebeli növények, egyszóval minden, ami egy ilyen kertben elképzelhető. A könyvet 10 éves kortól ajánlják, de lefogadom a kedvenc kék ceruzámba, hogy egy türelmesebb 6 éves is örömét leli benne. Hát még az anyukája!

f56a6183.jpg 

Bár a könyv elején a szerző tűfilcet, vagy zselés-, illetve csillámtollat ajánl a színezéshez, de tűfilcből nálunk meglehetősen szegényes a kínálat, így rárontottam a színes ceruzákra, mert azokból a birtokunkban van egy gyönyörűséges készlet. A végén persze becsúszott egy-két csillámtoll is. Mit csináljak, nem lehetett nekik ellenállni. A képeket azonban nemcsak színezni lehet, néhány oldalon az üres helyek virágokkal, gyümölcsökkel, méhecskékkel, pillangókkal egészíthetőek ki. Színezés végeztével a labirintusokban bolyonghat a ceruzánk, vagy megkereshetjük a titkos kertben rejtőző kis lényeket, akik között van 3 bebázódott lepke, 1 sün, 16 méh, 16  csiga, 1 mókus, 20 énekesmadár, 13 bagoly, 1 cápa, 3 egér és még sokan mások. 

f56a6175.jpg

Mesés, ellazító, felfrissítő, szemet gyönyörködtető. Nyilvánvaló volt, hogy a nyaraláshoz ezt pakolom be először, aztán amikor az első alkalommal elővehettem, többé el sem akartam rakni. Órákig tudtam (volna) színezni. Sőt, a nyaralás végeztével is gyakran érzem szükségét, hogy előkapjam, amikor egy csepp nyugalomra vágyom, és a jógaszőnyeget éppen nem áll módomban kiteríteni.

A könyv a Manó Könyvek Kiadónál jelent meg, a szövegeket Boczán Bea fordította. 

Úgyhogy ceruzára fel, új korszak kezdődött, lazuljunk, töltődjünk fel és senki ne fogja vissza a benne rejlő színkavalkádot!

 

Ha tetszett a bejegyzés, ne felejtsd el like-olni a Hintafa Facebook oldalát. Akkor bizosan nem maradsz le a további kalandjainkról sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr97712654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása