Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

Gáll Emese Viktória: A gazdi zenész

2015. november 18. - palinta77

f56a7305uj.jpgÚj izgalom a Ringató háza táján! Október közepén már hetek óta arra a hétvégére készültünk, amikor a Ringatásban új korszak köszöntött be, és megjelent az első (és vélhetőleg nem utolsó) mesés ringatós könyv, a Gazdi zenész. Előtte már akkurátusan tömtem kicsit és nagyot mindenféle vitaminokkal, hogy a könyvbemutatóra épen és egészségesen érkezzünk. 

Kicsit tartottam tőle, hogy nem estem esetleg a ló másik oldalára azzal, hogy ekkora várakozással nézek egy könyves esemény elébe. Aztán, ahogy beléptem a terembe, azonnal beszippantott a milliő. Még a falak burkolatából is sütött az örömteli várakozás izgalma. Amikor a rövid, de frappáns megnyitó után elkezdődött a közös éneklés, akkor szóhoz sem jutottam. Legszívesebben csak Gáll Emese Viktóriát lestem volna, aki teljes átéléssel, és mélységes szeretettel énekelte a gyönyörű népdalokat. (Ha valaki felkapta a könyv szerzőjének neve hallatán a fejét, jól tette: nem véletlen egybeesésről van szó, a szerző Gállné Gróh Ilona lánya.) Ez az a varázsos hangulat, ami miatt olyan jó Ringatóra járni. A foglalkozásvezetők, akikkel találkoztam mind ugyanazt a mélyről jövő kedvességet és szeretetet sugározzák, amitől a félősebb gyerekek is kimásznak anyukájuk öléből, hogy a furulyaszót 10 cm-ről hallgassák és közben egyik lábukról a másikra billegjenek. 

f56a7302uj.jpg

A minap elgondolkodtam, de úgy igazán, hogy mitől szeretem én is ezeket a foglalkozásokat. Rájöttem, hogy azért, mert JELEN vagyok. A hétköznapokban, amikor négyféle dologra kell odafigyelnem és gyakran kapom magam azon, hogy miközben játszunk, a napi feladatok körül pörögnek gondolataim, hogy felhívtam/elküldtem/befizettem/megvettem/elkészítettem/letöröltem, vagy ha kérdeznek valamit nem én, hanem a robotpilóta válaszol helyettem. Ismerős?  Mindezt ahelyett, hogy kiélvezném a pillanat nagyszerűségét. Ellenben amikor ilyen Ringatós élményeket élünk meg, el tudom engedni a minden mást és tudatosan jelen tudok lenni. Ezt a fajta tudatos jelenlétet nevezik a buddhisták angolul Mindfullness-nek (pali nyelven: sati), amit próbálok becsempészni a mindennapjaimba már egy jó ideje.  (Nem azért mert buddhista vagyok -bár azzal sem lenne gond-, hanem mert jó ha az ember megéli saját életét.) Egyébként angolul jobban kijön a szójáték, mert míg a tudatos jelenlét (Mindfulness)  állapotában megéljük az adott pillanatot, addig ennek ellentéte a Mind Full (v. mindlessness), amikor tele van a fejünk kismillió zsibongó gondolattal, és csak pattogunk egyiktől a másikig, nem is vagyunk igazán jelen. És ezzel -meglepő módon- úgy tűnik sikerült összekapcsolnom a Ringatást a Buddhizmussal. Nem rossz. 

Úgyhogy Ringassatok és legyetek JELEN.

A könyvbemutató sikere után izgatottan láttunk hozzá a mesék felfedezéséhez. Különösen nagy volt az örömöm, hogy a mesék egy-egy népi hangszert mutatnak be, mivel P az utóbbi fél évben mély érdeklődést kezdett mutatni hangszerek világa iránt. Szeretne mindenféle zeneeszközt kipróbálni, megnézni, ütni, fújni, pengetni. Így a Ringatásból már kinőni látszó nagyobbakat is újra be lehet "fogni". Olyannyira, hogy az iskolában a szupercuki Ringatós-szolfézs tanító néni már a saját osztályaiban elkezdte a meséket felolvasni, a gyerekek nagy örömére. 

A Ringató-mesékben Vica, a zenész gazdi mutatja be a hangszereket, az olthatatlan kíváncsiságtól fűtött kis tacskónak, Borsinak. A 12 mese végén megszólalnak az egyes hangszerek is, gyönyörű népdalok kíséretében. A könyvhöz csodálatos, meleg fényű rajzokat Szert-Szabó Dorottya készítette. Mostmár nemcsak énekelni és ringani lehet, de a kedves meséket hallgatni is.

f56a7300uj.jpg

A könyvvel egyszerre jelent meg a Ringató jövő évi naptára, ami mellett az előző években roppant éleslátással sikerült elmennünk, pedig ugyanolyan igényes és gyönyörű, mint a könyvek. Akárhogyis, ezen már kár siránkozni, inkább örömködöm, hogy 2016-ban minden hónapunkat gyönyörű képek fogják bearanyozni, csupa kedves mondókával. Minden hónap kapott saját dalt (még arra is odafigyeltek, hogy megjelöljék a kötetet, amelyben  a dalok megtalálhatók), sőt még vicces kérdéseket, ötleteket is kapunk az adott hónapra. 

Ha tetszett a bejegyzés, ne felejtsd el like-olni a Hintafa Facebook oldalát. Akkor bizosan nem maradsz le a további kalandjainkról sem. 

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr738046270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása