A nyár legvégét szüli-, és névnapokkal zártuk, ebből már sejthetitek, hogy rémes dolgok fognak következni. Doktor Fondor például hatalmas mennyiségű műkincset rejteget a Fellegvárában.
Természetesen nekünk, kalandoroknak kell ezek közül négyet visszaszerezni. A kooperatív játék gyönyörű grafikája első pillantásra mindenkit megragadott. A grafikus Biboun (Dice Forge, Időzített bomba) a 20-as, 30-as évek stílusában megrajzolt figurái alapján, a jazzkorszak és a szesztilalom vadul lüktető izgalmaira, fordulatos kalndokat ígérő miliőjére számítunk. (Gondoljatok a Great Gatsby-re.)
Kalandokból nincs hiány
Doktor Fondor számít jövetelünkre, ezért kastélya minden szobáját különböző típusú riasztókkal szerelte fel. Ezek mindegyikét -akár többet is- valamelyik kincshez rendelte hozzá. A műtárgyakon látható idő lejárta előtt kell hatástalanítanunk a riasztókat, hogy biztonságba helyezzük őket. Legalábbis ez az elképzelés. Egyszerűen hangzik, de a siker nem csak a tervezésen (rajtunk) múlik.
Kincsek, riasztók és képesített kalandorok
Csörög a kocka -bortányos műkincsrablás
Mi pedig fájdalmasan felszisszenünk, mert olykor hiába minden erőfeszítésünk, a Doktor kiszámíthatatlan módon mozog a kastélyban és ezzel az összes erőfeszítésünket és számításunkat keresztülhúzza (visszakapcsolja a hatástalanított riasztóberendezéseket és újra bezárja a már nyitott ajtókat). Eközben a központi időmérőn is halad a doktor bábuja a kincsjelzők felé, a feszültség pedig egyre csak növekszik.
Ha felkészülten tudod fogadni, hogy balszerencse időnként szemtelenül szemberöhög, akkor valószínűleg lelkesedni fogtok a játékért. Ízlésesen részletgazdag, fantasztikusan hangulatosra megrajzolt kártyák és persze változatlanul odavagyunk mindenért, amin térkép van. De ha nehezen kezeled, hogy olykor a körültekintően kidolgozott három akciód és felhasznált szerepkártyáid támogatása ellenére sem tudjátok megakadályozni, hogy a kincseket a kastély tulajdonosa az orrotok előtt szerzi meg, akkor valószínűleg személyes ellenségednek fogod tekinteni a Doktort.
A kétfős játékaink során olykor botrányos kudarcba fulladtak erőfeszítéseink. Rendszerint vagy piszok gyorsan megnyertük, mert akkora mázlink volt, vagy szemtelenül nehezen tudtunk haladni és minden erőfeszítésünk ellenére vesztettünk.
Tehát ebben a játékban a jószerencse ugyanolyan könnyen az oldalatokra állhat, mint a balszerencse. Persze sok múlhat azon is, hogy milyen karakterekkel játszotok.
Új remény
Nincs veszve minden. Egy háromfős játékban már nagyságrendekkel nehezebb veszíteni, mert ügyesen változatosak a játékosok körönként felhúzott kártyái nyújtotta lehetőségek, amikkel ellensúlyozhatjuk a Doktor ténykedését és megkönnyítjük a kincsek megszerzését.
Van olyan szereplő, aki könnyen mozog a kastélyban, mások fittyet hánynak az ellenségre és olyan szobákba is bejuthatnak, ahová a többiek nem Az aranykezű ezermesterek pedig még szobákon átívelő távolságról is hatástalanítani tudják a riasztót. Őt kérném, hogy nézze már meg a mosogatógépünket, mert ha kézzel kell mosogatnom, azzal kevesebb idő jut játékra.
Déjà vu a táblán
Szobák -kincsek. Ismerős valahonnan? A játék rövid leírása eleinte mintha a Geister, geistert (avagy Szellemes kincsvadászat) elnevezésű szintén kooperatív társasunkat idézte -legalábbis nagy vonalakban. Utóbbival egyébként még mindig lelkesen játszunk. (Sok ilyen vételt mindenkinek!) Míg a szellemekkel folytatott küzdelmet kiegyensúlyozottabbnak érzem, addig Doktor Fondor már érettebb hozzáállást kíván. A forgandó szerencse okozta csalódást érzelmileg kezelni kell, és ha csak egy hangyányival is, de ehhez a vállalkozáshoz valamivel több dolgot kell tekintetbe vennünk, a kártyákon szereplő utasításokat elolvasni, számon tartani, lépéskombinációkat összeállítani. Tehát míg a Geistert simán játszhatja a 6+ korosztály, Doktor Fondort inkább a 8+ -ok látogassanak inkább. Az én játékom még angol, de hamarosan -talán október végen, november eleje- érkezik a magyar kiadás.)
Mindenképpen a játék javára írom, hogy már a kipakolásnál elkezd magával ragadni a ránk váró, kockázatokkal telt, várakozásteli, izgalmas hangulat. Az első lépesek előtt már egész mélyen bele tudtuk magukat élni a szerepeinkbe. Persze így nézve talán nem is olyan nagy baj, hogy a szerencse ekkora mértékben befolyásolja a játékot, mert közelebb áll ahhoz, amit egy valós élmény nyújtana.
Játékosok száma: 2-4
Életkor: 8+
Külcsín/Belbecs: gyönyörű/2 játékos esetén a szerencse erősen befolyásolja a végeredményt, három fővel már kevésbé
Ára: 11.390,- Ft