Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

Köszöntünk... álmaid városában!

2019. május 14. - palinta77

img_6080.jpg

A városépítő, tervező témájú játékokat régóta szeretjük itthon. Okkal bizakodtam tehát, amikor elkezdtük kitanulni a lakóparképítést. Most pedig téged is Köszöntünk… álmaid városában!

 img_6100.jpg

A játék célja, hogy a városban épülő új lakópark három utcáját -a város önkormányzatának terveit figyelembe véve- benépesítsük minden kényelemmel ellátott házakkal. 

 Városkártyák különböző beosztású lakóparkokért kapnak pontot a játékosok (a kártyán szereplő baloldali számot az  kapja, aki elsőként teljesíti a tervet, a jobboldalit pedig az, aki másodikként)img_6094.jpg

A játék elején kiválasztunk az építési tervek (városkártyák) közül hármat. Amennyiben a játék során sikerül a kártyákon látható beosztású lakónegyedeket létrehoznunk, győzelmi pontokat fogunk kapni.

Házszámok, hatással img_6103.jpg

Minden körben felcsapunk egyet a három pakliba osztott építéskártyákból (tornácos). A kártyák két oldalúak, egyiken egy házszám látható, a másikon pedig egy hatás. A játékosok tetszés szerint kiválasztanak egy házszámot (akár több játékosi is ugyanazt), majd beírjuk valamelyik üresen álló házba. Ha szeretnénk, érvényesítjük a számhoz hozzá tartozó hatást is. Amikor mindenki választott  (kötelező) egy számot, új kör jön, új házszámmal (és hatással). 

Hatások magyarázata 

img_6082.jpg 

Teljesen egyszerű feladat, ám a házszámok beírásánál vannak bizonyos megkötések. És ha igazi sztárépítész szeretnél lenni, akkor főhet a fejed, hogy a sok, különböző előnyt kínáló hatás közül melyiket válaszd.

Pontozólap
img_6091.jpg

A számok (balról-jobbra) emelkedő sorrendben szerepelhetnek, de nem kell a számsorrendet követniük. Ismétlődések sem lehetnek (kivéve bizonyos eseteket).

Ha valamilyen oknál fogva nem tudnák beírni egyetlen számot sem, akkor az elutasított engedélyek (jobbra a legszélső oszlop) közül ki kell satírozni a legfelsőt. 

img_6141.jpg 

A hatások közül a legtöbb önmagáért beszél, de azért röviden leírom, hogy legyen róla fogalmatok, mibe vágtok bele. A földmérővel kerítést húzhatsz fel két ház közé. Ez azért fontos, mert a városkártyák győzelmi pontját befejezett lakóparkért kaphatod meg. 

 

img_6118.jpg 

 

Az ingatlanügynök (lila) segít felértékelni a kész (!!) házakat (mondtam én, hogy kell az a kerítés!), így a játék végén több pontot érnek. 

Ha van már elkészült lakóparkod (tudod, házszámok emelkedő számsorrendben, kerítés), akkor az ingatlanügynök segítségével kisatírozhatod a játékoslapod egyik ingatlanoszlopának legfelső mezőjét. A 4 házból álló lakóparkok minden egyes háza 6 pontot ér

img_6135.jpg

A tájrendező és a medence egyértelmű. Előbbi felelős a zöldövezetért: a kiválasztott utca feletti parkrészt színezed át, hogy a játék végén megkapd érte a pontjaidat.

img_6112.jpg

A medencekészítő viszont akkor satírozhat, ha olyan házhoz írja be a házszámot, ahová eleve be volt tervezve. Persze házszámot olyan telekre is írhatsz, ahová a tervek szerint medencének kellene kerülnie, csak ebben az esetben nem épül fel (nem satírozhatod ki a pontozósávon). 

A gyakornok egy elég jó trükköt tud. Levonhatunk, vagy hozzáadhatunk egyet a kiválasztott házszámhoz. Ráadásul minden alkalommal, amikor gyakornokkal dolgoztattok, akkor át kell satírozni a pontozósáv hozzá tartozó oszlopának egyik négyzetét.

A legtöbb gyakornokot foglalkoztató építész 7 pontot kap

img_6129.jpg 

A BIS (magenta) kicsit trükkösebb elem. Ennek köszönhetően beírhatunk másodszor is egy olyan számot, ami már szerepel az utcánkban. A játék végén viszont pontlevonás jár minden ilyen hatásért.

Medence, tájépítész, BIS img_6104.jpg

Többféleképpen érhet véget a játék. Ha egy játékos besatírozza a 3. elutasított engedélyét, vagy teljesíti mindhárom tervet, vagy mindhárom utcája összes házát felépítette. Ezután jön a pontszámítás. Aki a legtöbbet gyűjtötte, megnyeri a játékot. 

img_6138.jpg 

Nagyon kellemes élményben volt részünk. Persze eleve vonzódunk a témához (a többi városépítős játékunkat itt és itt találod), úgyhogy nem volt nehéz megszeretni ezt sem. Ráadásul hozott jópár újdonságot is a hasonló témájú társasaink sorába, így nem éreztük, hogy az eddigiek ismétlődnének, vagy újracsomagolták volna a régebbieket. Meglepett, hogy milyen gyorsan lezajlott egy építkezés (ha van időnk mindjárt hármat is játszunk), hiszen mindenki egyszerre agyal, így a játékosok közti holtidő minimális. (Sajnos valami történt az időnkkel. Összement, vagy egy óratörpe megbuherálta, de mostanában szűkében vagyunk a játékra fordítható pillanatoknak.)

Az elkészült városterveket megfordítjuk img_6095.jpg

A szabályok egyszerűek és a feladattal harmonizálnak. Mivel egymásból következnek, könnyen követhetőek. A témát nagyon jól összepárosították a mechanizmusokkal a francia szerzők. Kockacsörgés nélkül is ismerős volt valahonnan ez a kártyafelfordítós-választós-játéklapra feljegyzős módszer. A Yahtzee és kis túlzással a Qwixxx is hasonló. Persze a Köszöntünk álmaid…városában jóval színesebb és kellemesen édes dilemmák elé állítja a játékosokat. Kerítés legyen, vagy medence, netán felértékeltessem? Naggggyon bírjuk az ilyen típusú őrlődéseket.

Tájépítész akcióbanimg_6121.jpg

Minden játékos számára ugyanazok a lehetőségek nyitottak (az aktuális házszám-hatás kombinációkból bármelyik válaszható) ez megteremti az építészek között az esélyegyenlőséget. Nyilván az, hogy mikor és milyen kombinációban érkezik egy-egy várt házszám, kiszámíthatatlan, de a győzelem mind a  játékos döntésein múlik. A csinos kis uniformizált a környezet mellett mindez nagyfokú rendezettséggel, jól szervezettség hangulatával is jár.

Anne Heidsieck illusztrációi tökéletesek! Az ’50-es évek Amerikájának bizakodó, kimeríthetetlenül optimista, napsütéses hangulatát hűen tükrözi. Ne tévesszen meg senki a hangulat, komoly versengésre számíthatunk. :)

img_6088.jpg

Általában idegenkedem azoktól a játékoktól, ahol a tábla helyett eldobható pontszámláló lap van. Olyan, mintha kikopna alólunk a játék. Ezen segít a kiadó oldaláról letölthető a pontszámító lap hagyományos  és a néhány extrával bővült változata, ahol begurul az egyik utcába Marty Mcfly, itt parkol a Millenium Falcon és Eliott is (utóbbi természtesen felette lebegve, E.T.-vel. Sőt, ami nekem nagyon kellemes újdonság, hogy Android rendszerű cuccokra (sajnos egyelőre iOS-re nem) a szabályfüzetben elhelyezett QR-kód segítségével letölthetjük. Így meg egy csodás utazójáték kerekedik belőle. Nem véletlen, hogy a játékosszám 1-100 főre jelöli meg. És igen, készült egyszemélyes és haladó változat is. 

Építsetek lakónegyedeket, az Okosjátéknál itt találjátok meg. 

Játékosok száma: 1-100
Életkor: 10+ 
Külcsín/Belbecs: hangulatos városépítés/komoly versenyhelyzetek

Ára: 6.490,- Ft 

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr314814518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása