Játszva minden könnyebb

Hintafa

Hintafa

Kincsesláda

2018. július 04. - palinta77

img_1001.jpg

Tripla-dupla az örömöm, mert P-ék osztályában az idén Rumini volt a közös olvasmány. Így a Rumini szabadulószobás kalandunk érhetően nagyon időszerű volt, amit az osztállyal közös színházi élmény még tovább fokozott. De azért egy klassz játék, amit hazahozunk, az nagyon hiányzott.

img_0947_1.jpg

Lencse Máté által megálmodott Rumini Kincsesláda mindjárt hármat is rejt. Az alapjátékról elnevezett társas egy gyorsasági-taktikai kártyacsata. Lényege, hogy a regény szereplőinek bőrébe bújva a lehető legértékesebb kincsgyűjteményt hozzuk össze. Érdekességét a pontozás adja. 

Az alsó sorban látható kártyákból 8 db, a felső kettőben 4-4 darab van minden varázstárgyból

Ha olyan kincsünk van, ami nincs a bankban, de a többieknek van, akkor 1 pontot kapunk.
A kincs, ami a banknak van, de a többieknek nincs, kártyánként annyit ér, ahány darabot a bank őriz (ha 4-et, akkor az adott fajtából darabonként 4 pontot ér).
Végül pedig azért a kártyáért, ami nekünk van, de sem a banknak, sem a többieknek nincs,10 pontot zsebelhetünk be a játék végén.

A baloldali varázsszelencét érdemes  megszerezni, hiszen csak 4 darab van belőle, a jobboldaliból viszont 8 van. Ha jut belőle a banknak is, az megsokszorozhatja a ponjtainkat
img_0962.jpg


Nézzük, hogy folyik a gyűjtés. Minden játékos húz egy szerepkártyát és megkapja a színében hozzá illő hajót, egy piros és egy (vagy két -a játékosok számától függően) zöld korongot. Miután egyenlően szétosztottuk a kártyákat, a soron lévő játékos felcsap egyet (úgy, hogy először a többiek lássák meg) és kiteszi középre. Ekkor bármelyik játékos ráteheti a jelölőjét a felcsapott kártyára.

Egy körben minden játékos négy kártyát rak le, ezekre bárki a kör végéig pakolhat jelölőt. A kék pöttyös bogárból juttathatunk a banknak, ez megnöveli a pontjainkat, ha sikerül belőle a játék végéig szereznünk

img_0967.jpg

A hajó jelentése ‘A kincs az enyém!”, a zöld korong elviszi a bankba, a piros kocka pedig kiejti a játékból (visszakerül a dobozban). A körnek akkor van vége, ha fejenként mindenki 4 (2 játékos esetén 5) kártyát lepakolt. A kör végén megmaradt jelölőket muszáj lepakolni valahová. Ezután minden kártyát a rajta lévő kocka, hajó, korongnak megfelelő helyre (doboz/bank/saját gyűjtemény) kell elhelyezni. Megkönnyítendő az egy körben lerakott kártyák számát, mi négyes kupacokba osztjuk a paklinkat, így nincsen félreértés, hogy a játékosok mennyit raktak már le az asztalra. 

 

Az elején kellett egy kis idő és némi koncentráció, hogy belerázódjunk a Kincsesláda játékmenetébe, mert valahogy nem jött magától, hogy mikor mennyit osztunk és melyik kártya hová kerül. Az első döcögéseken sokat segített, hogy együtt átnéztük, hogy melyik kártyából hány darab van a pakliban és melyik jelölő milyen hatást vált ki. A pontozás rendszerének megértésekor éreztük meg igazán a lényeget. Tipp: az elején érdemes a Kincskeresővel, vagy a Kincsgyűjtővel játszani. Gyorsan megismeritek a kártyákat, hogy melyik fajtából mennyi van, így sokkal könnyebben átlátható az alapjáték. 

img_0975.jpg

A siker érdekében gyors gondolkodást, koncentrációt és döntéshozatalt igényel. A végeredményt a jelölők ravasz, taktikus pakolásával befolyásolhatjuk. Például ha a 10 pontot (emlékeztek, se a banknak se más játékosnak nincs) érő egyedi kártyánkból hirtelen bekerül egy példány a bankhoz, onnantól már arra érdemes törekedni, hogy minél több gyűljön össze a banknál és nálunk is. Persze arra is van lehetőség, hogy egy jókor időzített lapfoglalással keresztbe tegyünk a többi játékosnak.

img_0978_1.jpg

De mi van a kicsikkel?

Körültekintő tervezésre vall, hogy az alapjáték mellé a két kisebbeknek (is) szóló Kincsgyűjtő és Kincskereső nem csak mellékesen létezik. Teljes értékű, érdekes és élvezetes (phű, a mai alliterálást is kipipálhatom), különleges memória alapú játékok. Örömömet fokozta, hogy a megfigyelőkészséget is megtornáztatják. Remek alkalom gyakorolni az apró eltérések felismerését. 

img_0981.jpg

A Kincsgyűjtőben az ötféle tárgyból kell hármas szetteket gyűjteni (háromféle kenőcs, bogár stb.). Az ötlet itt is szemtelenül egyszerű, de szórakoztató. Három felfordított kártyából KELL minden körben egyet kiválasztanunk. A nehézség abból adódik, hogy egy idő után elfogynak, illetve ismétlődnek a tárgyak. A hiányos szettekért viszont pontlevonás jár (1 magányos kártya -1 pont, 2 kártya -2 pont). A teljes, három különböző kalapból álló gyűjtemény 3 pontot ér.

Három kártyából egyet választunk. Könnyebb a döntés, ha már ismerjük, hogy melyikből van 4.  Ha összegyűlt már két vacsöppentő, akkor a 3.-at kell megszerezni, hogy teljes legyen a szett. Természetesen lehet ugyanabból a tágyból több szettet is összegyűjteni.

A Kincskeresőben a ‘Pig’-hez hasonlóan (megpróbáljuk) kezelni a kockázatot. Ez T-nek még gyakorolnia kell, mert az ő lélekfelépítése egyébként is olyan, hogy szívesen megy el a falig -bárki, bármit tanácsol. De vissza a kincsekhez. Ezúttal is az a célunk, hogy minél több laphoz jussunk. Csakhogy most a különbözőkre utazunk.  Egy fordított memóriához hasonlóan, addig fordítjuk fel a lapokat, míg nem lesz két ugyanolyan közöttük. Ha olyan ügyesen megfigyeltük a kártyákat, hogy például nyolc különbözőt is fel tudtunk egymás után csapni, akkor ezeket mind megnyertük. Persze törekedhetünk világuralomra (mint T, és ezzel most a magam számára is lényeges felfedezést tettem) és dönthetünk úgy, hogy a nagyobb nyereség reményében folytatjuk a lapok felfedezését. Viszont ha netán a kilencedik kártya felfedésével egy már meglévőre bukkantunk, akkor minden odaveszett. Az adott körben felfordított összes kártya az asztalon marad és vissza kell fordítanunk őket képpel lefelé. Érdemes figyelni a többiek lapjárását is, hogy amikor ránk kerül sor előnyt kovácsolhassunk a többiek balszerencséjéből. 

Az első körben három eltérő kártyát sikerült fordítani. A 4. kártyából azonban már van, így a játékos nem nyert semmit, mindegyik lapot vissza kell fordítania

 

Összegzés

Engem meggyőzött. Egyszerű, nem teljesen ismeretlen, de jópofa ötletekkel szerintem a szerző kihozta a maximumot a kártyapakliból. A grafika, a színek szépek, a kártyák tapintás a kellemes, a doboz pedig strapabíró. Egyetlen apróság: a fedelét nem lehet lecsukni. Szerencsére az élményből semmit nem von le, és remélem csak én jártam így a saját példányommal, viszont utazáshoz egy hajgumival érdemes biztosítani, hogy helyükön maradjanak a lapok. Három teljes értékű játékra számítottunk és pontosan ezt kaptuk. Még a történet ismerete sem szükséges ahhoz, a játékhoz, de kihagyni is kár, mert jó. Utazós pakkunkba is hivatalosan felvételt nyert, hiszen helytakarékos megoldásként a nem csak a nagynak, de a kicsinek is viszek játékot.

 Ha kedvet kaptatok itt tudjátok beszerezni.

Játékosok száma: 2-5
Életkor: 5-10
Külcsín/Belbecs: strapabíró doboz, utazáshoz ideális / kellemes színek, izgalmas, gondolkodtatós 
Ára: 3.315,- Ft 

A bejegyzés trackback címe:

https://hintafa.blog.hu/api/trackback/id/tr5514092869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása