A tavalyi lista után időszerű egy aktuális összeállítani saját, és reményeim szerint mások életét is megkönnyítendő. (Bár őszintén szólva annyi jó könyv jelenik meg idén, hogy nem lesz könnyű a döntés.) Idén a felsorolást kibővítettem egy újabb résszel, ahová összegyűjtöttem azokat a könyveket, amikből az én kezdő olvasóm választhat magának könyvet.
Nyilván mindnek nem fogunk a végére járni a vakáció alatt, de akkor majd átcsúszunk az őszbe. A sorrend teljesen önkényes. (Idén sem szabad elfeledkeznem a könyvtár nyári szünetéről.)
Közös olvasásaink a nagyobbal (7+):
Michale Ende: Gombos Jim és a rettegett 13 (az első rész után alig vártuk a folytatást)
Gerald Durell: Családom és egyéb állatfajták
Jeney Zoltán: Rév Fülöp Fajszföldön
Kollár Árpád: Völgy, írta Tárkony
Tittel Kinga: Mesélő Budapest
Dunajcsik Mátyás: A szemüveges szirén
Gianni Rodari: Beleestem a tévébe / Marco és Mirkó kalandjai / Jácint úrfi a füllentők birodalmában (a háromból még nem sikerült választani)
Lázár Ervin: Berzsián és Dideki / A manógyár / Szegény Dzsoni és Árnika
Berg Judit: Rumini kapitány
Lissa Ewans: Stuart Horten talányos trükkjei (az elsőt nagyon szerettük)
Jean-Pilippe Arrou-Vignod: Cukrozott omlett
M. Macourek: Matyi és Sári nyaral / Matyi és Sári mindent megold
Magyari Andrea: Átjáró Másvárosba
Kertész Erzsi: Göröngyös úti iskola
Kertész Erzsi: NEM mese
Annie M. G. Schmidt: Viplala
Jeli Viktória: A varázsfuvola
Sonja Kaiblinger: Scarry Harry
Timo Parvela: Kepler62 -A játék
A kisebbnek (3+) ezekből szeretnék minél többet elolvasni. Vannak köztük új megjelenések és régebbiek, amiket még nem olvastam T-nek:
Dániel András: Mit keresett Jakab az ágy alatt? (és mi történt ott vele?)
Dés András: Ancsa és Pancsa a fürdőszoba fogságában
Gróh Ilona: Ringató 4.
Harcos Bálint: Csupaszín oroszlán
Rotraut Suzanne Berner: Misu a kisnyuszi -Nyúlfarknyi mesék / Misu mindenre kíváncsi
Jakob Martin Strid: Hihetetlen történet az óriás körtéről
Jeli Viktória: Dönci és a varázstakaró
Berg Judit: Micsoda idő -sorozat
May Szilvia: Fásli utcai állatkórház
Bálint Ágnes: Labdarózsa / Labdarózsa lámpája
Janikovszky Éva: Már óvodás vagyok
A. Havukainen- S. Toivonen: Tatu és Patu az óvodában
Palásthy Ágnes: Elrabolták a siklót
Bálint Ágnes: Mazsola
May Szilvia -Pikler Éva: Imbusz mester autót épít
Annie M.G. Schmidt: Janó és Janka nyári meséi
Szepes Mária: Pöttyös Panni
A kezdő olvasó P-nek ezek közül fogunk nyári olvasmányt választani (az összeállításban nagy segítség volt az Égigérő klassz oldala -nagyon kösziiiii):
Finy Petra: Milu az Olimpián /Milu Egyiptomban / Milu az indiánok között
M. Oldenhave: Danny bá' és az eleven osztály
Dániel András: Smorc Angéla nem akar legóba lépni
K. Hagerup: Tim Mesterdetektív és társa 1.
Berg Judit: Tökmagok a korallzátonyon / Tökmagok a tűzhányón
Mary Pope Osborne: Csodakunyhó -sorozat
Bátky András: Bazsó és Borka
Sir Steve Stevenson: Kalóziskola -sorozat
Tom Watson: Pálcikakutya
Kipróbált és sikert aratott könyveink kezdő olvasóknak:
Kiss Ottó: Léghajó a bodza utcában
Allan Ahlberg: Csiperke -sorozat
Janikovszky Éva: Ha én felnőtt volnék
Alex T. Smith: Claude-sorozat
Lanczkor Gábor: Gufó és a gombák
Astrid Lindgren: Juharfalvi Emil -sorozat
R-nek (15+) ezeket nyomom a kezébe:
Alex Shearer: Felhővadászok
Nick Shusterman: Everlost
Varga Bálint: Amit végleg kitörölnél
Szakács Eszter: Szelek tornya
Végignézve a könyveket, már alig várom, hogy a terasz árnyékában, a hintaágyban összebújva pihegjünk és olvassunk.
Ti mit olvastok nyáron?